Eerste schooldag!

Vandaag was het mijn eerste schooldag, wat voor jullie betekent dat ik weer veel te vertellen heb.

Om 7u30 stond ik vol spanning op om samen met mijn gastpapa naar UE Tomas Frias te gaan om 8u30. Bolivia is wel niet het best georganiseerde land ter wereld, waardoor we een uur te vroeg aankwamen (mijn school begint pas om 9u25) en op de verkeerde school (ook Tomas Frias, maar dan lagere school). Toen we eindelijk aankwamen waar en wanneer we er moesten zijn verliet mijn gastpapa mij en werd ik voorgesteld aan de klas. 38 leerlingen keken mij vol spanning aan en ik kreeg zelf een applaus. Er zit nog een Thaï in mijn klas die er al sinds januari is, het was wel leuk om meteen een lotgenoot te hebben. Hij heeft een moeilijke Thaise naam, waardoor iedereen hem simpelweg ‘James’ noemt :). De leerlingen mochten mij allerlei vragen stellen en toen begon de les. Of wat de les hier toch moet voorstellen. Iedereen roept door elkaar, zelfs naar de leerkracht wordt geroepen, en tijdens de Engelse les heb ik geen tot zeer weinig Engels gehoord. Ze maken oefeningen, maar deze worden niet verbeterd, er komt gewoon een stempel op! Wel heel grappig.

Tijdens de speeltijd werd ik weer omringd door vragen en dan was het weer les tot 12u. Ik versta wel niet veel van wat de leerkracht zegt, maar de andere leerlingen letten ook niet bepaald veel op. Om 12u gaat iedereen thuis eten (4 lieve meisjes zijn met mij meegestapt) om dan om 2u30 weer naar school te gaan tot 5u.

Ik ga voorlopig enkel in de voormiddag naar school aangezien ik in de namiddag Spaanse les heb met de andere uitwisselingsstudenten hier. Ik ben ook voor het eerste op eigen benen de stad in gegaan en alleen tot de Spaanse les gestapt. Nog nooit heb ik de weg zo goed vanbuiten geleerd! Het is wel vermoeiend, ik moest 6 ‘quadros’ (voorbij 6 kruispunten) naar boven stappen dus toen ik aankwam was ik echt buiten adem. Gelukkig zeggen ze dat ik hier aan zal wennen!

Groetjes uit Bolivia

1 thought on “Eerste schooldag!

  1. Oo ben blij dat het zo goed gegaan is uiteindelijk, told you!
    Kusjes en knuffels uit het zonnige België, mis je!! xxx Juleh

Leave a comment