Buenos dias amigos!

De tijd gaat zo snel, ik kan echt niet geloven dat ik al bijna een maand vertrokken ben! Het besef begint wel te komen dat ik mijn lieve Belgjes ga missen, maar dat hoort erbij en ik heb het hier echt goed. 

Vorige week vrijdag was het danswedstrijd op onze school. Een meisje en een jongen uit iedere klas hebben deelgenomen en rest (waaronder ik) waren supporters. Ze dansten de lokale dans die mijn school zal uitvoeren op Chutillos. Ik ga trouwens nog steeds elke schooldag oefenen en ondertussen ben ik toch wel een pro aan het worden! Ondanks onze geweldige sfeer en overvloed aan confetti is onze klas niet gewonnen, maar het was wel een leuke dag! Ik vind nog steeds overal confetti terug. Daarna ben ik met enkele klasgenoten de lekkerste pizza in Potosí gaan eten voor 25 bolivianos (zo’n 2euro50). Echt ongelooflijk hoe goedkoop het leven hier is als je het omrekend naar euros, zo worden ze bv soms boos als je betaalt met 100bolivianos (10euro)!

Mijn klas genaamd 6 azul/blauw: (elk jaar heeft 2 klassen, 1 azul/blauw en 1 rojo/rood. Ze zijn toch wel wat competitief, mijn klas komt niet goed overeen met hun jaargenoten)

)Image

 

De sportzaal/speelplaats van mijn school met dansers en supporters:

 

 

Image

 

Verder ben ik zaterdag tot zondag (voor nog geen 24u) naar Sucre geweest met de hele familie. Sucre is maar op 2u30 rijden, maar meteen iets helemaal anders! De hoofdstad staat bekend voor haar witte huisgevels en is meteen veel warmer dan Potosí. Het is wel leuk om te weten dat ik op 2u30 rijden al omringd kan worden door palmbomen! Toch vind ik Potosí ook een hele leuke stad, zelfs ik met mijn slechte oriëntatiegevoel kan er bijna niet verloren lopen!

Hier zijn enkele fotos van Sucre

 

 

 

Image

Image

Ik ga nog steeds naar school met de taxi omdat ik de bus nog niet kan gebruiken op de heenweg, maar ook de taxi nemen is hier soms wel een avontuurtje! Zo was mijn chauffeur gisteren van mijn leeftijd, het raam was plastic, en hij bleef maar vragen waar mijn lief was (hij kon niet geloven dat ik vrijgezel was). Uiteindelijk heb ik maar gezegd dat mijn lief in België was, aangezien mijn zus mij al had geadviseerd een lief uit te vinden in zo’n situaties :D.

Ook hebben we mondeling examen Engels gehad, na het zeggen van 3 zinnetjes uit een dialoog kreeg ik een 60/60, hoera!

Normaal gezien ging ik vandaag weer desfileren voor de verjaardag van een andere school, maar gisteren werd ik plots ziek dus ik heb de dag in bed doorgebracht. Zo een gemiste kans is het niet omdat we volgende week toch twee keer dansend gaan desfileren om te oefenen voor de week daarna (Chutillos!). Ik voel me wel al wat beter, waarschijnlijk heb ik veel te danken aan het feit dat mijn mama hier pediater is!

Ik heb ook sinds kort Whatsapp op mijn gsm, stuur mij dus maar berichtje op het nummer +591 65488155 als je wil!

1 thought on “

Leave a comment